Vuoden 2017 Urheilija Viivi Paasonen

14.12.2017

PuU pikkujoulutus pidettiin Hiekkalahdessa su 10.12.2017. Tunnelma oli lämmin, rento ja jouluinen. Musiikki ohjelmanumeron lisäksi oli perinteiseen tapaan palkintintojen jakoa aktiivisille urheilijoille, jotka löytyy alapuolen tekstistä.

PALKITTAVAT 2017

Vuoden Urheilija: Viivi Paasonen

Viivi Paasonen Tanhuvaarassa alkuvuodesta pidetyistä Talviuinnin SM-kisoista kultaa alle 20-vuotiaiden 25 metrin rintauinnissa ajalla 19,98. Lisäksi Viivi on osallistunut useisiin halliuintikisoihin. Seuraavan Viivi aikoo osallistua helmikuussa Ähtärissä pidettäviin Talviuinnin SM-kisoihin sekä maaliskuussa Tallinnassa pidettäviin MM-kisoihin.

Talviuinti: Anja Selenius

Anja ui Talviuinnin SM-kisoissa  kolme henkilökohtaista matkaa ja sai kaikista mitalit. 25 metrin vapaauinnista tuli SM-kultaa ajalla 28,25. Samoin kultaa tuli 50 metrin rintauinnista ajalla 1.06,09.  25 metrin  rintauinnista tuli hopeaa ajalla 30,09. Anja oli aktiivisesti mukana Tanhuvaaran kisojen suunnittelussa ja antoi kullanarvoisia asiantuntijaneuvoja. Hän toimi myös talkoolaisena ja hengennostattajana kisoissa.

Uinti:

Kata Laukkanen: Kata on osallistunut uintikisoihin eri puolella Suomea. Hän on kuluvana vuotena erityisesti keskittynyt pitkän matkan uinteihin.

Väinö Neuvonen: Väinö aloitti kilpauintiuransa tänä vuonna. Varkaudessa 22.4.2017 pidetyissä kisoissa Väinö  sai hopeaa 50 metrin vapaauinnissa. Menestystä hänelle on tullut myös koululaisten uintikisoissa.

Triathlon: Oskari Honka, Sanni Soikkeli, Janne Harakka

Seuramme uusin laji on triathlon ja olemme vuoden alusta lukien olleet Suomen Triathlonliiton jäsen. Kisoissa seuraa ovat edustaneet Oskari Honka ja Janne Harakka.

Oskari Honka on osallistunut  mm. Joroisten triathlonin SM-kisoissa puolimatkalla. Kruununa uralle oli ns. Teräsmies-kisa Tahkolla kesällä 2017, jossa Honka suoritti täyspitkän triathlonin aikaan 14.59:14, Kisa koostui 3,8 kilometrin uinnista, 180 kilometrin pyöräilystä sekä 42 kilometrin juoksusta.

Janne Harakka on osallistunut mm. Joroisten puolimatkan SM-kisoihin.

Sanni Soikkeli  treenaa seurassamme  uintitekniikkaa ja se on näkynyt parannuksena uintiajoissa.

Yleisurheilu:  Soile Tiimonen ja Sanna Koski:  aktiivisuudesta nuorten yleisurheiluun liittyen

Vuoden juoksukoululainen on Sini Kapanen.

Pesiskoulu:  Sara Laamanen, Siina Kinnunen ja Eemeli Hintikka

SALIBANDY:

Miesten salibandyjoukkueesta Tommi Purhonen

salibandykerhosta Matias Roisko ja Emilia Mutikainen.

Puruveden kierros aktiivit palkittiin:

Kierroksen kaikkiin lajeihin (5) osallistui: Erkki Pirhonen ja Sari Lepo

Kierroksen neljään osakilpailuun osallistui: Siiri Laukkanen ja Isko Kovanen

KUNNIAMAININTA:  saatesanoilla  Länsi-Punkaharjun kyläyhdistykselle. Perusteluna vuoden 2017  luontoliikuntateko  eli valaistu ulkoilureitti upeassa harjumaisemassa. Reitti mahdollistaa liikkumisen lähes vauvasta vaariin  ympäri vuoden ja on sekä  paikallisten kuin satunnaisten matkailijoiden saatavilla.

PALKITTAVAT 2017

Vuoden Urheilija: Viivi Paasonen

Talviuinti: Anja Selenius

Uinti:

Triathlon: Oskari Honka, Sanni Soikkeli, Janne Harakka

Janne Harakka on osallistunut mm. Joroisten puolimatkan SM-kisoihin.

Vuoden juoksukoululainen on Sini Kapanen.

Pesiskoulu:  Sara Laamanen, Siina Kinnunen ja Eemeli Hintikka

SALIBANDY:

Miesten salibandyjoukkueesta Tommi Purhonen

salibandykerhosta Matias Roisko ja Emilia Mutikainen.

Puruveden kierros aktiivit palkittiin:

Kierroksen kaikkiin lajeihin (5) osallistui: Erkki Pirhonen ja Sari Lepo

Kierroksen neljään osakilpailuun osallistui: Siiri Laukkanen ja Isko Kovanen