JUKKA TIIHONEN

5.1.2019

Jukka on ollut seurassamme uintivalmentajana jo ainakin 30 vuotta. Se kertoo suuresta rakkaudesta lajiin ja sitoutuneisuudesta. Paitsi valmentajan Jukka on tarpeen tullen toiminut myös uintijaoston vetäjänä. Näin uinti on saatu säilytettyä tärkeänä osana PunkUrh toimintaa.

Jukan uran alkupään uimarit ovat saattaneet tuoda omat lapsensakin Jukan valmennettaviksi. Jukka on siis valmentanut jo kahta sukupolvea.

Jukka on valmentanut lasten ja nuorten lisäksi myös aikuisia sekä kuntouimareita että sittemmin kilpauralle lähteneitä. Anja Selenius ja meidän triathlonistimme ovat heistä parhaimmat esimerkit.

Jukan maine valmentajana on vuosien saatossa levinnyt muuallekin Suomeen. Jukan valmennettavia on ollut nuorten kisoissa hyvillä sijoituksilla jopa SM-tasolla. Muutkin uimarit ovat kisamatkoillaan huomanneet, että  heidät tunnistetaan ja heidän menestystään seurataan. Jukan uimareilla on hyvä maine.

Jukka on ollut uimareilleen valmentaja, mutta myös ystävä ja isähahmo. Tämä näkyy siinä, että nuoret saattavat kertoa Jukalle sellaisiakin asioita, joita eivät välttämättä halua puhua edes  vanhemmilleen. Jukka on myös lohduttaja. Jos kisoista ei ole tullut haluttua mitalia tai tulosparannusta, on Jukka lohduttanut ja kannustanut eteenpäin.  Hän on opettanut lapsi ottamaan vastaan pettymyksiä ja toipumaan niistä.

Jukka jää nyt valmennuksesta ansaituille eläkepäiville. Jukka;Voit olla varma, että me uimarit emme ikinä unohda sinua. Mukavia ja terveitä eläkepäiviä sinulle ja perheellesi.