Punkaharjun Urheilijoiden Pikkujoulut 2023

9.12.2023

Punkaharjun Urheilijat palkitsivat 9.12.2023 pidetyssä puurojuhlassaan vuoden 2023 parhaita urheilijoitaan sekä talkoolaisia.

Vuoden urheilijaksi valittiin Petteri Paananen, joka voitti Tikkurilassa Masters-sarjassa Suomen mestaruuden pitkän radan 1500 metrin vapaauinnissa ikäluokassa miehet 50-54 vuotta. Loppuaika oli 22.42,86. Uimaliiton kisojen lisäksi Paananen on edustanut seuraa moneen kertaan myös Savonlinnan Halkiuinnissa. Paanasella on taustallaan pitkä ja monipuolinen urheiluharrastus ja hän on siirtänyt urheiluinnostuksen myös lapsilleen. Hän on ollut myös ahkera talkoolainen seuran tapahtumissa. Kiitospuheessaan Paananen kannusti aloittamaan liikunnan uudestaan ja asettamaan tavoitteita, vaikka taukoa fyysisen kunnon ylläpidossa olisikin ollut jo pitempi tauko. Kunnon kohotessa ja tavoitteita saavutettaessa saa kokea jälleen liikunnan ilon.

Puruvesicupin ahkerimmat osallistujat miesten sarjan voittaja Matti Huttunen sekä naisten sarjan voittaja Sara Rühr palkittiin kiertopalkinnoilla. Muut palkitut olivat Juuso Laukkanen, Päivi Käki ja Erkki Pirhonen. Kierroksen osakilpailuja olivat luistelu, hiihto, retkisoutu ja Halkijuoksu. Lasten sarjassa kolmen osakilpailuun osallistuivat Venla Tiimonen, Venni Tiiimonen ja Alisa Paananen.

Puruvesikierroksen kaksi osakilpailua suorittaneet lapset Veera Laukkanen, Leo Laamanen, Linus Silvennoinen, Peetu Siitonen ja Veeti Laamanen palkittiin tavarapalkinnoin. Salibandykerholaisista palkittiin Kaisla Sarjanen, Jenna Pettersson ja Aatu Venäläinen, uinnista nuori kilpauimari Daniel Kokkonen sekä pesäpallon harrastajista Tuomas Siitonen, Nelli Tiainen, Kaapo Pesonen, Aatu Tervonen, Julius Nykänen, Veera Laukkanen ja Peetu Siitonen.

Pesäpallojaosto palkitsi ahkerat talkoolaisensa Maria (Malla) Konnun, Sini Laukkasen ja Minna Ahokkaan.

Teemu Purhonen palkittiin jo 10 kautta kestäneestä urastaan salibandyn sarjajoukkueessa.

Seuran puheenjohtaja Marko Laukkanen totesi seuran toipuneen koronavuosista hyvin ja seurassa on toimintoja laajennettu esim. järjestämällä lentopallon harrasteturnaus. 30.9. pidetty Halkijuoksu keräsi historiansa toiseksi parhaan osallistujamäärän 186 henkilöä. Tuleva vuosi 2024 on seura juhlavuosi, koska seura täyttää 90 vuotta.